Sivut

sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Sukkasunnuntai, 1. pääsiäispäivä

Pääsiäspäivä on Jeesuksen ylösnousemisen juhla. Liturgiseksi väriksi vaihtuu valkoinen, alttari koristellaan valkoisin kukkasin ja kirkkoon tuodaan suuri pääsiäiskynttilä muistuttamaan siitä, että Kristus on maailman valo.

Sukkasunnuntai tarkoittaa että ollaan hiljaa, sukkasillaan tai pääsiässunnuntain riehakasta ilonpitoa jolloin sukatkin lentää pois.


TYHJÄ HAUTA

Taas käymme tyhjän haudan luo, se riemun sydämiimme tuo:
on käärinliinat paikoillaan, mut poissa Jeesus haudastaan!
Mä tunnen jotain sisälläin, kun seison haudan eessä näin.
Kun tyhjää hautaa tässä katselen, niin aivan selvään näen sen:
vain Hälle kuuluu elämäin, vain Häntä palvon syömmessäin,
vain Hän mun kiitokseni saa, vain Häntä tahdon rakastaa!

Mä huomaan aamun raikkauden. Mä tunnen sielun puhtauden.
Mä tiedän: haavat Jeesuksen ne toivat mulle vapauden.
Mä tunnen voiman sisälläin. Nään tyhjän haudan edessäin.
Nyt tiedän: ylösnoussut Jeesus on! Siis riemuni on loputon!
En enää kuule maailmaa, en usko pilkkapuheita.
Nyt tahdon vain mä julistaa: on Jeesus noussut haudastaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti